سالروز ولادت مولای متقیان امیرمومنان حضرت علی علیه السلام و روز پدر و مرد را به شما بازدیدکنندگان محترم تبریک عرض می نمایم.  شما هم عبرت بگیرید... - السلام علیکم یا اهل بیت النبوه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایت علی بن ابی طالب و ائمه المعصومین علیهم السلام
هروقت دیدی تنها شدی بدون خدا همه رو بیرون کرده تا خودت باشی و خودش ...
درباره ما

نام من سرباز کوی عترت است ، دوره آموزشی ام هیئت است . پــادگــانم چــادری شــد وصــله دار ، سر درش عکس علی با ذوالفقار . ارتش حیــدر محــل خدمتم ، بهر جانبازی پی هر فرصتم . نقش سردوشی من یا فاطمه است ، قمقمه ام پر ز آب علقمه است . رنــگ پیراهــن نه رنــگ خاکــی است ، زینب آن را دوخته پس مشکی است . اسـم رمز حمله ام یاس علــی ، افسر مافوقم عباس علی (ع) شماره همراه:09363818206
پیوندهای روزانه
دیگر امکانات

مطالب اخیر وبگاه
درس اخلاقی که یک ستاره‌شناس آمریکایی گرفت
 
به رودهای خون که توسط امپراتوران و ژنرال‌ها بر زمین جاری شده، البته با عظمت و فاتحانه بیندیشید. این خونریزان، اربابان لحظاتی از قسمت کوچکی از این نقطه بوده‌اند.
این عکسی است که فضاپیمای «وویجر» از زمین گرفته است. عکسی که زمین را در فضای بیکران نشان می‌دهد.
 
به گزارش خبرنگار «تابناک»، «کارل ساگان»، ستاره‌شناس آمریکایی کتابی با همین عنوان نوشته است.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

دوباره به این نقطه نگاه کنید. همین جاست. خانه اینجاست. ما اینجاییم. تمام کسانی که دوستشان دارید، تمام کسانی که می‌شناسید، تمام کسانی که تا به حال چیزی در موردشان شنیده‌اید، تمام کسانی که وجود داشته‌اند، زندگی‌شان را در اینجا سپری کرده‌اند. برآیند تمام خوشی‌ها و رنج‌های ما در همین نقطه جمع شده است.

هزاران مذهب، ایدئولوژی و دکترین اقتصادی که آفرینندگانشان از صحت آنها کاملا مطمئن بوده‌اند، تمامی شکارچیان و صیادان، تمامی قهرمانان و بزدلان، تمامی آفرینندگان و ویران‌کنندگان تمدن، تمامی پادشاهان و رعایا، تمامی زوج‌های عاشق، تمامی پدران و مادران، کودکان امیدوار، مخترعان و مکتشفان، تمامی معلمان اخلاق، تمامی سیاستمداران فاسد، تمامی «ابرستاره‌ها» تمامی رهبران کبیر، تمامی قدیسان و گناهکاران در تاریخ‌ گونه ما آنجا زیسته‌اند؛ در این ذره غبار که در فضای بیکران در مقابل اشعه خورشید شناور است. زمین ذره‌ای خرد در برابر عظمت جهان است. به رودهای خون که توسط امپراتوران و ژنرال‌ها بر زمین جاری شده، البته با عظمت و فاتحانه بیندیشید. این خونریزان، اربابان لحظاتی از قسمت کوچکی از این نقطه بوده‌اند. به بی‌رحمی‌های بی‌پایانی که ساکنان گوشه‌ای از این نقطه، توسط ساکنان گوشه دیگر (که از این فاصله نمی‌توان آنها را از هم بازشناخت) متحمل شده‌اند.

بیندیشید چقدر اینان به کشتن یکدیگر مشتاقند، چقدر با حرارت از یکدیگر متنفرند. تمامی شکوه و جلال ما، تمامی حس خودمهم‌بینی بی‌پایان ما، توهم این‌که ما دارای موقعیت ممتاز در پهنه گیتی هستیم، به واسطه این عکس به چالش کشیده می‌شود. سیاره ما لکه‌ای گم‌شده در تاریکی کهکشان‌هاست. در این تیرگی عظمت بی‌پایان هیچ نشانه‌ای از این‌که کمکی از جایی می‌رسد تا ما را از شر خودمان در امان نگاه دارد، دیده نمی‌شود.

زمین تنها جای شناخته شده است که قابلیت زیست دارد. هیچ جایی نیست؛ حداقل در آینده نزدیک که گونه بشر بتواند مهاجرت کند. مشاهدات، بله؛ استقرار، هنوز نه. خوشتان بیاید یا نه، زمین تنها جایی است که می‌توانیم روی پایمان بایستیم. گفته شده که فضانوردی تجربه‌ای است شخصیت‌ساز که فرد را فروتن می‌سازد. شاید هیچ تصویری بهتر از این، غرور ابلهانه و نابخردانه نوع بشر را در دنیای کوچکش به نمایش نگذارد. برای من این تصویر تأکیدی است بر مسئولیت ما در جهت برخورد مهربانانه‌تر با یکدیگر و سعی در گرامی‌داشتن و حفظ کردن این نقطه آبی کمرگ؛ تنها خانه‌ای که تاکنون شناخته‌ایم.
نظرات کاربران:
? زمین در جنب این نه سقف مینا
چو خشخاشی بود بر روی دریا
نگر تا تو از این خشخاش چندی
سزد گر بر سبیل خود بخندی
(شبستری)
? واقعا" عکس و مطالب جالبی بود ای کاش این عکس را برای تمام سیاستمداران دنیای امروز می فرستادند تا ببینند برای چه هر سال انسانهای زیادی را برای رسیدن به اهداف خود به کام مرگ می فرستند
? ضمن تشکر چندین باره به لحاظ اطلاعات ارائه گردیده توسط سایت محترمتان و فهماندن ناچیز بودن انسان نزد جهان.با تشکر
? با سلام.... باعث عبرت ...

این را به بوش نشان دهید شاید دست از خونریزی بردارد...

برای ماهم که انقدر می خواهیم سر یکدیگر را کلاه بگذاریم نیز ما یه ی عبرت است.
? یعنی میشه یک روز همه انسانها روی زمین در ارامش و صلح باشند؟؟
? به فول آیت الله قمشه ای :زمین در جنب این افلاک مینا چو خشخاشی بود بر روی دریا تو خود بنگر کزین خشخاش چندی؟ سزد گر بر غرور خود بخندی.
? بسیار زیباست - آدم های آزاد اندیش همیشه قابل ستایش اند- این حرف را هرکسی نمی زند
? با سلام احتراما به استحضار می رسانم
که کارل ساگان فضانورد نبوده است او از یکی از برجسته ترین دانشمندان قرن بیستم و استاد دانشگا ههای هاروارد و کرنل بوده است وی یکی از نوابغی بوده است که اشرافی فوق العاده در بسیاری از زمینه های متفاوت از علوم زیستی تا ستاره شناسی داشته است.
وی در سال 1934در یک خانواده یهودی در نیویورک متولد و در سال 1996 در سیاتل در گذشته است.
? خداوند منان درمقابل غرور وکبر نوع بشر به تفصیل درایات متعدد قران کریم حقارت انسان را در برابر عظمت خلقت متذکر شده است ودر جای دیگر ودرمقابل" انسان کامل" این گسترده گی ووسعت کوچک می نماید.
? ای کاش برخی از سیاستمداران ما هم این مطلب را می خواندند و می فهمیدند حکت این سخنان را ؛ و درک می کردند که آنها هم فقط دوره کوتاهی هستند در این دنیا ، بلکه دست از این همه اعمال ناشایست خود بر دارند و بفهمند که فقط اینها عقل کل نیستند !!!!!!
? احسنت واقعا تحت تاثیرقرار گرفتم کاش ما انسانها دست از این غرور احمقانه وحرص وحسد برداریم
? خدایا بزرگی تو هرگز در هیچ وصفی نخواهد گنجید! انت القوی و انا الضعیف!
? خیلی جالب بود. آدم از خودش به خاطر خیلی چیزا شرمنده میشه و بدش میاد به خاطر زشتی ها و گناهان و بدی و بد خواهی و...
واقعا چقدر کوچیکیم!
? من که هروقت به آسمان نگاه می کنم ( البته نه آسمان تهران که ستاره ندارد ) از قدرت آفریننده این شکوه و عظمت به وجد میام و ترس تمام وجودم رو فرا می گیره. بد نیست تو این همه دل مشغولی که دور و بر خودمون درست کردیم گاهی به آسمان نگاه کنیم تا یادمون نره با تمام ثروت و قدرت و ... چقدر حقیریم.
? سلام بر دوستان تابناک وبا تشکر از اخبار اموزنده ای که در سایت درج می کنید,

علامه طبابایی در تفسیر سوره حمد وقتی به کلمه صراط مستقیم می رسد از آن بعنوان بالاترین مرتبه عبودیت یاد کند که این مرتبه فقط با کسب علم بدست می اید. چیزی که در خبر فوق نیز بدان اشاره شدو این اهمیت علم را در نزد خدا می رساند.
? قشنگ است و تاییدی است بر معارف دینی الهی و توصیه های عارفان به انسان که ای انسان بدان که در مقابل عظمت این جهان و آفریینده آن ذره ای بیش نیستی همچنان که صاحب روح عظیمی هستی!
? حالا برو دل ذرات! اتم هسته پروتون نوترون و ... دل هر ذره بشکافی آفتابیش در میان بینی! از کجا تا کجا! شگفتا! تازه این همه عظمت آن چیزی است که قابل دریافت توسط عقل انسان است. خدایا ما را لحظه ای به خود وامگذار! و از غفلت برهان!
? در این جهان لایتناهی این زره به هم تنیده پر از اسرار الهی است و ما انسانها هستیم که همدیگر را کامل می کنیم کلمه الهی عشق پیونددهنده ما مخلوقات باری تعالی است زمان در گذر است همدیگر را دوست بداریم شاید ثانیه ای دیگر نباشیم از دوست عزیز که اطلاعات مختصری از آقای کارل ساگان دادند متشکرم
? یا ایهالانسان ماغرک بربک الکریم.
درس خوبی است. واگر افق دیدمان را بازهم گسترش دهیم وازانتهای عمق کیهان که دانشمندان اعلام نموده اند. مثلا ده میلیارد سال نوری به چشم انداز هستی توجه کنیم ومیلیونها کهکشان را نظاره گرباشیم آیا کهکشان راه شیری را پیدا خواهیم کرد؟
درصورتیکه بتوانیم کهکشان راه شیری را پیدا کنیم درابعاد همان نقطه خواهیم یافت که ویجر زمین را درلبه خارجی منظومه شمسی یافته است. حال لطفا در جمع چند ده میلیونی خورشیدهای کهکشان راه شیری خورشیر خودمان را که جثه ای متوسط دارد راپیداکنید. یافتن زمین پیشکش.
اینجاست که باید باردیگر به خود ودیگران یادآور شویم که """یا ایهالانسان ماغرک بربک الکریم"""" سبحان الله
? متن زیبایی بود و به زیبایی نیز ترجمه شده است.بله ما نه تنها کوچکیم بلکه مدت زمان خیلی کوتاهی در دنیای کوچک خودمان زندگی میکنیم پس چه خوب است این مدت زمان کوتاه را صرف خدمت به بندگان خدا کنیم.
? با سلام نظر منم اینه که اگه همه انسانها به این درک و آگاهی برسند تازه میتونیم شروع کنیم دنیایی زیبا و شادی رو پایه ریزی کنیم.حتی اگه همه عالممون تو یک ذره ناچیز خلاصه بشه عظمت و شکوه اون ذره میتونه بینهایت بشه.
? من هر وقت که این به این تصاویر نگاه می کنم با خودم می کم که دیگه دل کسی رو نمی شکنم ولی بعد دوباره یادم می ره واقعا ما خیلی کوچکیم. مرسی از مطالب زیبایی که در سایتتون می گذارید.
? شاید هیچ تصویری بهتر از این، غرور ابلهانه و نابخردانه نوع بشر را در دنیای کوچکش به نمایش نگذارد ,واقعا همین طور است ولی افسوس چه زود همه چیز را فراموش می کنیم
? شاید بهتر باشد به درون انسان بنگریم که همین عشق و نفرت و خشم و محبت را با هیچ چیز نمیتوانی نشان دهی. آنگاه معلوم می شود که بزرگی انسان مربوط به بدن او نیست.
? اسمان شب نگر تاکیستی؟
از کجایی درکجایی چیستی؟
هیچ دانی مثل شب خواهی برفت؟
در پسش یک روز تو خواهی نشست
شب سخنها از درونش گفته است
کوکبان را از درون آشفته است
تابه کی دنباله داری بی خطر
تابه کی از مهر و کوکب بی خبر؟!
? باسلام
ازدرج مطلب بسیار جالب وبدیهی اما فراموش شده توسط انسانها بسیار سپاسگزارمد.واما یک مطلب وآن اینکه خدای بزرگ که این یکی از آفریده های اوست در لابلای تمام کهکشانها وسایر کرات توجه خاصی به انسان دارد وقلب پاک انسان مومن را عرش خود میداند وما انسانهای که یک اپسیلن از یک نقطه بسیار کوچک آفریده او هستیم گاها" چقدر مغرور وفراموش کار می شویم که خالق را از یاد می بریم .الهی لا تکلنی ترفه عینی ابدا. متشکریم.
? ازاین عکس تمامی انسانها باید عبرت

بگیرتد.
? این عکس و مقاله آن واقعآ تکان دهنده بود خیلی هشدارها در خود نهفته دارد چرا ما به اینجا رسیده ایم که دیگر خدا را بنده نیستیم
? ای کاش از قبیل این عکس ها درمعرض دید همگان و نمایش روزمره فرار می گرفت. آن وقت امکان داشت خیلی چیزها عوض شود.
با تشکر فراوان



نویسنده مهدی رهبرزارع در یکشنبه 87/3/5 | نظر

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
طراح قالب
ثامن تم
:;;